اسماعیل سهرابی
18 ذي الحجه سال دهم هجري ، ۲۸ صفر سال یازدهم هجری و 10 محرم سال 61 هجري ؛ سه واقعه غديرخم ، سقيفه بني ساعده و فاجعه كربلا را در تقويم به ثبت رساندند
18 ذي الحجه (واقعه غدير خم ) را "عيد" مي دانيم چون "امام" و "امت" دست در دست يكديگر داشته و
۲۸ صفر (واقعه سقيفه بني ساعده) زماني است كه در آن با طراحي اشراف و بزرگان ، پيوند "امت" با" امام" گسسته شد و تاريخ دردناك هبوط آدميت ، نقطه عطفي جديد را تجربه نمود. فاجعه سقيفه در آنجاست كه "امت " بي "امام" مانده تا تاريخ با امتي بي امام رقم
10 محرم اما زماني براي "فاجعه بزرگ" است.در صحراي كربلا اين بار نه "امت" با " "امام" است ؛ مانند غدير ، و نه "امت" بدون "امام" مانده است ؛ مانند سقيفه ، اين بار اين "امام" است كه بدون "امت" مانده و نداي "هل من ناصر ينصرني" سر ميدهد ، اما به دليل غفلت و بي بصيرتي امت ، فاجعه عظيم قتل حجت خدا رقم مي خورد. فاجعه كربلا محصول بذر شومي بود كه در سقيفه بني ساعده كاشته شد و ميوه مسموم آن به وسيله دشمنان "انسان" در صحراي كربلا چيده شد چون "سقیفه" جریانی هميشگي است که در برابر هر نهضت توحیدی قرار می گیرد تا رهبری نهضت را از مسير اصلي خود خارج ساخته و به مسیر انحرافي منافع اصحاب سقيفه منحرف سازد.
پس از حدود 1338 سال از فترت در پيوند امت و امام ، 12 فروردين 1358 به عنوان فصلي نوين در اين رابطه الهي و انساني در تاريخ حيات فطري بشر ظهور نمود.
12 فروردين 1358 هجري شمسي تكرار غدير خم در روزهاي پاياني قرن سيزدهم هجري بود*.اكسير پيوند امت با امام ، طومار "دشمنان انسان" را در هم پيچيد و ورقي تازه را در تاريخ قلم زد.
جمهوري اسلامی ایران به عنوان نهضتی از جنس نهضت پیامبران ،با رهبری امام خمینی(ره) در 12 فروردين 1358 به ثمر رسید و منافع نامشروع طالبان زر و زور و تزویر را قطع کرد. دشمنان "انسان" در يافتند كه براي
آنان درست دريافته بودند كه حيات و بقاي انقلاب فقط در پيوند وثيق ميان امت و امام تداوم مي يابد و هرگونه اخلال در اين ارتباط گامي موثر در براندازي نظام جمهوري اسلامي خواهد بود. سالها از پيروزي انقلاب گذشت و معجزه ارتباط و پيوند امت و امام هر روز آشكارتر شد. "دشمنان انسان" به خوبي دريافت تا زماني كه مردم به رهبر وفادار و باورمندند و به آن به عنوان يك نظام قانوني، مشروع، مطلوب و مقدس مي نگرند، امكان تحميل سلطه بر آنان وجود ندارد.جریان مرموز "سقیفه" در دوران حیات طیبه خمینی کبیر تلاش کرد تا شیخی ساده لوح را به عنوان رهبر آینده نهضت تحمیل نماید که با هوشیاری و درایت امام خمینی(ره) این توطئه در ۶ فروردین ۶۸ شکست خورد و جریان "سقیفه" نتوانست رهبری انقلاب را تصاحب نماید.
در ۱۵ خرداد ۶۸ و در
اصحاب سقیفه اما آرام ننشستند.آنان که در تعیین رهبر همسو با منافع غیر مشروع خود ناکام مانده بودند تلاش خود را بر "اختلال در اعمال ولايت" متمرکز ساختند.
آيت الله خامنه اي
بر اين اساس گسترش "فرهنگ سرمایه داری" نخستین راهبرد اصحاب سقيفه بود که باعث می شد
تاکید بر شکل گیری "جامعه مدنی NGO محور" به عنوان فضای حائل میان مردم و حاکمیت -بخوانید امت و امام- گام دوم اصحاب سقيفه براي اختلال در ارتباط مردم و رهبري بود.
و سرانجام ادغام نظام جمهوري اسلامي در نظام سلطه و
اما با تمامي توطئه ها امت در صحنه ماندند و حماسه آفريدند. در سوم تير ۸۴ و از آراء ميليوني امت، دولتي زائيده شد كه خود را بازوي رهبري دانست و همه تلاش خود را بر بسط ديدگاه رهبري در شئون اجرايي كشور متمركز ساخت.احمدي نژاد موانع ميان امت و امام را برطرف ساخت و خود به مجراي تعميم نگرش رهبري در جامعه تبديل شد.
اين اتفاق جريان "سقيفه" را با بحراني جدي روبرو ساخت. سرمايه گذاري ۱۶ ساله آنها براي ايجاد مانع در مسير "اعمال ولايت" با خسارت و زياني بي حساب روبرو شده بود.اكنون "احمدي نژاد" خود به مانعي جدي براي اهداف جريان سقيفه مبدل شده است.جريان سقيفه در برابر سوال " اكنون چه بايد كرد؟" پاسخ را در ايجاد جبهه اي فراگير از مخالفان احمدي نژاد براي بر زمين زدن دولت او بيان كرد.
جبهه فراگير "نه احمدي نژاد" كه رهبري جريان سقيفه را در اين دوران بر عهده دارد در خرداد 88 شمشيرهاي آخته خود را به رخ نظام كشيدند و با پيوندهاي آشكار و پنهان خود با دشمنان بيروني ، آخرين تلاش خود را براي نابودي پيوند امت و امام به پا داشتند اما اين بار اين امت بودند كه در كنار امام خود چشم جريان فتنه را كور ساختند تا سرنوشت انقلاب اسلامي در اين رويارويي تاريخي رقم خورد. و اينچنين بود كه رهبر مجاهد و نستوه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي سال 88 را "در يك كلام سال ملت ايران" ناميدند. سالي كه امت امام خود را تنها نگذاشت و عيد همگرايي امت با امام برپا شد.
جُمهوری اسلامی ما جاوید است
دشمن ز حيات خویشتن نومید است
آن روز که عالم ز ستمگر خالی است
ما را و هَمه ستمکشان را عید است
يكي از